Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Paulina Otter - 18 juni 2011 19:31

Heej Heej läsare ! vi har haft 14 unika besökare idag och det är inte dåligt så fortsätt så !!!

Av Paulina Otter - 18 juni 2011 14:59

Tidigare : När vi är hemma hos mig så säger jag Hejdå till Ryan och han åker vidare !


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

När jag kommer hem så ser jag johanna ligga i sovan och sova ! Jag går fram till sovan och sätter mig vid Johannas fötter och skakar lite försiktigt på henne så hon ska vakna .

- Johanna det är dags att vaknar , klockan är bara 3 så du kommer ej kunna sova senare ! Säger Sofie

- Mmhh , mumlar Johanna

- Upp och hoppa , ska jag börja med maten så måste du hjälpa till lite annars så kommer du inte få nån veckopeng , säger sofie

- Vaa , INGEN VECKOPENG tjuter johanna

- Hahahaha du gick på det , sa sofie

- ja ja men vad ska jag göra , Ska inte mamma laga mat !

telefonen ringer och jag svarar i den :

- hallå du pratar med Sofie

- Hej jag ringer från popkollo och vill boka in ett möte med dig sofie

- Jaha ! när skulle det vara då ?

- Ja när kan du ? kan du nu kanske ?

- nu direkt ?

ja om det passar dig för att du har väl fått inbjudan till Estrad ?

- ja det har jag , men det är bara den 10:e juni nu såå ?

ja jag vet det men vi vill kolla hur du är och så ska du på en intervju idag !

- Vaa en intervju ! nu , idag

- Ja och ja men kan vi komma till dig så kan vi slå oss ner i lugn och ro och prata igenom lite saker och så ?

- Ja men jag har min lillasyster här hemma just nu men det gör väl igenting ?

- O nej det gör ingenting ! men din intervju är klockan halv 5 så vi tänkte förbereda dig lite på frågor och så !

- okej men det är bara att komma förbi , men var redo för en skuttande tjej ( lycklig tjej ) hehe

jadå det är vi alltid !

- vi ?

ja det kommer 3 stycken som kommer att förbereda dig !

- kul

- Okej men vi säger så så länge !

- Ja hejdå !

- Hejdå

Jag lägger på telefonen och min lillesyrra kollar på mig med stora ögon .

- Wow ska min syrra bli kändis ? Sa Johanna

- Kanske , bara kanske sa sofie

- Meen jag vill bli känd inte du !!! Sa Johanna

- Hörru det är min dröm också ! Sa sofie

- DET ÄR MIN DRÖM  FATTA, DU VILL BARA VARA COOL SKREK JOHANNA

-  va vad snackar du om ? det ända du vill är att vara en cool tjej och bli en Wannabe fjortis sa sofie med gråten i halsen !

Sofie springer om på sitt rum och slänger sig  på sängen och tar kudden och sätter sig och gråter !

 Johannas Perspektiv :

Det ringer på dörren och jag skriker till sofie :

- Jag tar det

-   Hej vi kommer från skivbolaget popkollo har du din syster hemma , frågade mannen

- Hej Stig på

Tack !

Genom dörren så kommer mannen som presenterade sig och 2 stycken till men jag vet inte vilka det är . Dom tar av sig skorna och jag visar vägen till vardagsrummet . 

Jag heter Filip och jag skriver låtar till kändisar ! Sa mannen

Jag är Eric Saade , sa eric

- Jag är Amy Diamond , Sa amy

- Jag heter johanna och är sofie's lillasyster !

- Hej Johanna , Vart är din syster fårgade Amy

- hon är på sitt rum , vi bråkade innan ni kom för att jag är lite avis på henne för att hon kommer bli känd om hon klarar detta !

- Jaha så nu så är hon sårad elr ? frågade Eric

- Ja och jag vill inte göra någonting fel så jag vågar inte gå och hämta henne ! Sa johanna

- ja men det kan jag göra ! Sa amy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bra / dåligt ?? Blev kanska kort men jag kommer fortsätta mera på nästa kapitel

PöZz

P.s Kom med förslag

Av Paulina Otter - 18 juni 2011 14:17

Tänkte skriva ett kapitel snart när jag har kollat lite saker !  Julia heter nu istället Sofie och jag orkar ej ändra namnen i dom andra två kapitlen ! Sen så har hon en lillasyster som heter Johanna och att mamman heter Jessica !

Skriver 2 kapitel senare !

Av Paulina Otter - 18 juni 2011 13:38

Heej Heej läsare ! Jag försöker komma på hur berättelsen ska fortsätta , jag saknar insperation så om nån har en elr fler ideer hur den ska forttsätta så är det bara skriva en kommentar ! då kanske jag kommer på det och om din idee passar in till berättelsen så kommer den ju med och då kommer andra kunna läsa den !

Men just nu så sitter jag med Världens Bästa Melissa ( hon är 9 år och är min låtsassyster )och vi håller på och redigera bilder som jag har tagit med min kamera när vi åkte till Finland !

Här kommer ett Exempel på vad vi har gjort :

  Så blev denna bild som vi redigerade !  Före och efter bild  

Men nu så ska vi fortsätta med det vi gör !!

PÖzZ

P.s : lämna snälla en kommentar !!!!


vad är klockan ??

Presentation

Välkommen !
Jag heter Paulina.
Jag är sprallig och rolig . Jag startade denna blogg i September 2010 .
bloggar om vardag , skola , fritid , lägger ut bilder och kanske ett och annat videoklipp och Att jag skriver noveller elr jaa jag försöker !

Fråga mig

18 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Vilken ålder är ni som läser bloggen ?
 7-10
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 35+
 Vill ej ange !

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Bloglovin

bloglovin

Arkiv

Girl 1st peppmaffian's rosset

Min Gästbok !

RSS

??

??


Ovido - Quiz & Flashcards