Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Paulina Otter - 8 juni 2011 18:51

Heej Heeej läsare ! jag har fett tråkigt ... men jag ska äta glass nu


PöZz

P.s : glöm ej bort och kommentera The Difriend Girl part 1 minst 1 kommentar tills nästa kommer

Av Paulina Otter - 8 juni 2011 14:43

Blogginfo om novellen : Du är Julia  Block och du är 16 år . Du har långt brunt hår och smal men inte för smal , Din mamma heter Jessica och din bror heter Jonahtan . Dina föräldrar är skilda för att din pappa lämnade er när du bara var 3 Månader och missade din och din brors uppväxt , Du är den populära Tjejen och går i 9:an i skolan ..... Men en dag så förändras allt !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

       

  Felicias Outfit till skolan !

Julia's Perspektiv :

Jag vaknar av att jag hör ljud från hallen . Och det låter som om och mamma pratar med någon men vem ???   Jag lyssnar vidare .             - VAD FAN GÖR DU HÄR ? Skrek Melissa's mamma                            - VAD FAN TROR DU ??? Jag vill träffa Mina Barn .... Och det är nu som jag vill Träffa dom ! Skrek Melissa's pappa tillbaka                      - DU FINNS INTE I MINA BARNS HJÄRTAN LÄNGRE , DU FICK DIN CHANS ATT FÅ TRÄFFA DOM MEN VAD GÖR DU DÅ ISTÄLLET JO DU BARA SVIKER FELICIA OCH JONAHTAN ÄR INTE DITT BARN !!! Skrek melissas mamma tillbaka                            

- VAA FAN SÄGER DU (?) ÄR JONAHTAN INTE MITT BARN .... ÄR DET DÄRFÖR DU VILLE HA SKILDSMÄSSA ??? Skrek melissas pappa tillbaka !

Sccch Sccch .... Du skricker värre än mig . men du får ta kontakt med felicia om hon säger att det är okej så får du träffa henne men om hon säger nej så kommer du inte tillbaka , Uppfattat ?? Sa melissas mamma .

Uppfattar ! Sa melissas pappa !                                                 


                

Jag smyger upp och tar och byter om till en rosa topp och jeansshorts . Jag går ner för trappan och går mot köket ! Det ligger en lapp på köksbordet och jag blir lite orolig ... På lappen så står det :

förlåt gumman om du hörde vad vi sa . Bli inte oroligt skulle precis åka till jobbet så när du läser detta så är jag säkert på jobbet redan ha det bra i skolan och väck Jonahtan så han inte kommer försent till skolan och gå du också i tid !! Snart sommarlov så då kan du göra vad du vill Puss  Puss // mamma

Åhh så gulligt av mamma ! Tänker jag och går upp och väcker Jonahtan .

Nån timme senare :

Jag är i skolan och jag går med Chaz , Ryan , Molly och Linda och vi har skåpen nära varandra men jag ska först till musiksalen och lämna in en låt som jag ska sjunga på Skol Mello och på skolavslutningen men det är två olika låtar jag ska sjunga                                       - Jag kommer sen säg att jag lämnar in min anmälan till musikläraren okei ? Frågade jag     Alla Nickade till svar

och dom gick i väg till gymnastik lektionen och medans jag gick till musikrummet och där stog ett piano men igen var här inne så jag går och ställer mig vid pianot och börjar spela Monday morning och så börjar jag sjunga .... när låten är slut så här jag att nån applåderar och där står musikläraren !                             - Ska du vara med i skol mello ?? Frågar musikläraren .                                   - jag hade tänkt det så jag ville ge dig lappen på vilka som ska vara med och jag är en av dom . säger jag .                                     - Tack så mycket , säger musikläraren            Jag går till omklädningsrummet och byter snabbt om till ett par mjukisbyxor och ett svart linne. Jag går till dom andra och får vara med mina kompisar . det är brännboll och vi är inne och när det är min tur att slå så får jag full träff och jag springer först till första konan och sen till andra sen tredje och jag är nästan framme jag jag gjorde en homerun och alla bara skrattar och vi vann med 42-39 poäng Nu är det lunch och vi går till matsalen och tar våran lunch och killarna vill köra basket på rasten men då så ropar dom ut högtalarna :                       Julia Block kan du komma till musiksalen nu !! ropar högtalarna ut                              -------------------------------------------------

då så var första kapitlet ute !   Bra /dåligt ?  kommentera vad ni tycker minst 1 kommentar och nästa kapitel kommer ut !



vad är klockan ??

Presentation

Välkommen !
Jag heter Paulina.
Jag är sprallig och rolig . Jag startade denna blogg i September 2010 .
bloggar om vardag , skola , fritid , lägger ut bilder och kanske ett och annat videoklipp och Att jag skriver noveller elr jaa jag försöker !

Fråga mig

18 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Vilken ålder är ni som läser bloggen ?
 7-10
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 35+
 Vill ej ange !

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Bloglovin

bloglovin

Arkiv

Girl 1st peppmaffian's rosset

Min Gästbok !

RSS

??

??


Ovido - Quiz & Flashcards