Alla inlägg under maj 2011

Av Paulina Otter - 30 maj 2011 14:53

Heeeej Heej läsare ! Idag så har jag varit i skolan och vi var på naturskolan ! Vi gjorde olika uppgifter där och när vi var på sista uppgiften så var det att man skulle bygga ett torn av naturmatrial    och på den andra uppgiften så skulle man använda en vattenpump och fylla en kesoburk med vatten och sen så skulle vi fylla en hink som man behövde ca 5-6 liter till så om man gjorde snabbt så sprutade det mycket vatten och vi blev dyngsura ( alltså INTE sura ) och så skulle vi få ett pris så och det var GOODIIS det blev ovavgjort och båda grupperna fick var sin godispåse och vi fick dela upp det så att alla fick men vissa i våran grupp fick typ 7-8 st medan vissa fick 5-6 st .

Imorgon så är det melodifestvalen i skolan och jag ska sjunga solo , men jag vet Ej vilken låt jag ska sjunga men jag tar den jag tar och jag tänkte be er om hjälp och det är ett klipp med 2 låtar i och det är linda pritchard som sjunger båda låtarna men på skivan så låter det annorlunda , klippen kommer här :

Okej ! lyssna gärna på låtarna . Jag ska lyssna på mitt hjärta om ingen kommenterar detta inlägg om ni vill ha eran röst hörd   

Pözz

P.s : jag har fått jätte många myggbet xD

Av Paulina Otter - 28 maj 2011 17:50

Heeej Heej läsare ! just nu så har Teresa ( en jag känner ) målat mina naglar =)

blev mönstret svart vit vit svart vit vit svart vit vit svart , det är ett fint mönster


Ska kollar lite på tv och sen sova =D

Av Paulina Otter - 25 maj 2011 20:28

Heej Heej läsare ! Jag skriver istället vad vi gjorde på teatern idahh , jag kom typ upp dit sjugo i 4 men det var bara bra för det tog ca 20 minuter att sminka mig ( Teatersminkning ) , Det kom 65 personer och kollade på pjäsen . Alla var typ nevösa . Det gick jätte bra .


Pözz

P.s : skriver mera imorgon

P.ss : Jag ska snart sova ( när programmet är klart )

Av Paulina Otter - 25 maj 2011 14:04

´Heeej Heeej läsare ! jag gjorde ett inlägg idag på morgonen och då så skrev jag en rubrik och det var då den rubriken som jag har som rubrik nu ( tror jag ) meen men ....  idag så är det teateruppvisning av det vi har jobbat med under hela terminen och vi ska ha uppvisning klockan halv 6 men vi som är med i pjäsen ska vara fär vanlig tid ( så jag går alltid upp men hoppas det EJ regnar ) men om det gör det så får jag hitta på någonting hur jag sta mig upp utan att bli dyngis .... xD .

Men iallafall så kan jag INTE mina repliker heller ( jag har typ bara 10 stycken och sen så dör jag .. alltså i pjäsen xD ) . Min moster var så himmla rolig , för att jag hade skrivit på fejjan att jag hade uppvisning m.m och då så skrev hon en kommentar och den var såhär : Jag vill komma . men vet inte hur  . Hon bor i finland så hon kan ju inte komma   . Men då så skrev jag hmm... Ta SISTA MINUTEN ( xD ) men hon är så himmla rolig . Och du Janita läser detta så är du världens bästa och roligaste moste i hela världen , jag kommer finnas här för dig   . Och så skrev jag kaipaan sinua som betyder saknar dig ( jag kan iallafall lite finska )    men snart så ska jag gå upp och innan detta inlägg är slut så ska jag bara skriva lite snabbt om skolan : idag så hade vi kanska mycket att göra men vi gjorde alla dom sakerna och det var diktamen ( vi har inte haft det på länge ) så vi hade det och så hade vi skolans olweus enkät ( utallas ankät ) och så hade vi lite mera i skolan . Idag så är det ju skolgårdsfest och jag kan ej komma för teatern ( huvudroll ) och ni kan få en ledtråd senare vad jag var för någonting . men nu så ska jag plocka ihop lite pengar och sen så ska jag ta mitt manus och sen så ska jag gå för att detta inlägg tog en stund att skriva så när jag publicerar detta inlägg så är klockan kanske 15:00 . Men jag så snart gå och jag har engelska läxa tills imorgon så jag kanske får skippa NCIS idag ( typiskt :( ) men meeen ... men jag får väl säga hej då ( pÖzZ )

Pöözzz ( Wish me luck )

P.s : jag bloggar ej mera idag men jag kommer göra ett extra inlägg om bara teatern imorgon . om jag hinner ) Och önska mig tuuur nu ..... WISH ME LUCK





Av Paulina Otter - 25 maj 2011 07:52

God morgon läsare ! Nu så är jag klar och ska snart gå till skolan . Men just nå så har jag tråkigt men man får väl gå till skolan sålänge ... brukar gå kl . 8 .

Skriver mera sen i rubriken : Teaterföreställning idag ...


PöZz

Av Paulina Otter - 24 maj 2011 14:48

Heej Heej läsare . Nu så är ljudet fixat och det var bara att högtalarna inte var i funktion den var i stand-bye läge ( hahahah xD ) Att man inte såg det tidigare för att då så kunde jag ju fortsätta på det andra inlägget ( vet att man kan ändra och fortsätta skriva men jag vill göra det såhär ) . Men men ..... jaha vad ska man säga mera ??? Jo jag vet .

i skolan idag så hände detta : Vi hade So matte , kör ( vissa ) ,Idrott ( det tror jag var allt vi hade , om nån i min klass läser detta så kan ni skriva vad jag glömt  )

På rasterna körde vi namnleken ( lägger en beskrivning lite längre ner ) och på idrotten så körde vi fotboll och det var kul .... när vi skulle skjuta skott i mål så ståg jag målvakt och alla skrattade och sa SKA DU VARA ?? då sa jag ja  för att jag vill men sen efter så blev det 1 mål ( vi körde inte match ) men det var för att ?? Hehhe jag vet ej varför !! Men iallafall så var skoldagen så ... Men har jag inte glömt någonting nu ?? Jo det har jag ....

Namnleken : man behöver 1 basketboll och alla i klassen kan vara med och spela namnleken . En person ska kasta upp bollen i luften och säga ett namn , när hon/han har sakt ett namn så ska den personen med det namnet fånga bollen om den inte fångar bollen och det studsar på marken så ska man springa ifrån bollen så längt som möjligt innan personen säger STOPP . när personen säger stopp ska man stå stilla och personen ska kasta bollen på vem den vill Obs . kasta inte bollen ovanför huvudet för det kan hända att han/ hon får den då i huvudet !? det är ej så roligt men om man står längre bort så kan man kasta höga kast . om man missar så åker man ut ( den som kastade bollen , men om man blir träffad av bollen så är man ute och man fortsätter så tills bara en är kvar .

men nu så ska jag lyssna på musik och så göra läxor ( vi har bara en ) men nu så ska jag gå

PöZz

Av Paulina Otter - 24 maj 2011 14:19

Heeej Heej läsare ! Just nu så försöker jag få ljud på yoube för det funkerar ej !!

Men meen så måste jag starta om min data nu   . Men jag skriver ett inlägg med samma rubrik . 


PöZz

vad är klockan ??

Presentation

Välkommen !
Jag heter Paulina.
Jag är sprallig och rolig . Jag startade denna blogg i September 2010 .
bloggar om vardag , skola , fritid , lägger ut bilder och kanske ett och annat videoklipp och Att jag skriver noveller elr jaa jag försöker !

Fråga mig

18 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Vilken ålder är ni som läser bloggen ?
 7-10
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 35+
 Vill ej ange !

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Bloglovin

bloglovin

Arkiv

Girl 1st peppmaffian's rosset

Min Gästbok !

RSS

??

??


Ovido - Quiz & Flashcards